Akardo SA

Akardo SA

Marka blisko klientów z aspiracjami na podbój Europy!

z 1 680 000 zł

z 1 680 000 zł
 
Inwestorzy
8 dni
do końca
10,50 zł
Cena Akcji
160 000
Liczba Akcji
Kup akcje

Rzemieślnicze obuwie made in Poland sprzedawane tylko online – dołącz do projektu ekspansji marki na Europę!

AKARDO zlokalizowane jest w Wadowicach – samym sercu szewskiego zagłębia. To właśnie tutaj pracują mistrzowie branży obuwniczej, którzy kontynuują rodzinne tradycje. Dzięki połączeniu szacunku do rzemieślnictwa, pasji do butów i sprzedaży internetowej, ręcznie wykonane, skórzane obuwie wysokiej jakości oferowane jest w ramach prężnie działającego e-commerce. Nasz model biznesowy opiera się na dostarczaniu butów prosto pod drzwi od rzemieślników, bez udziału pośredników. W 2020 roku zrealizowaliśmy przeszło 13 000 zamówień na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a wzrost liczby zamówień odnotowujemy nieprzerwanie od 2013 roku*. Co więcej, klienci chętnie do nas wracają – 22% z nich dokonało przynajmniej drugiego zakupu, a blisko 8% klientów skorzystało z oferty sklepu minimum 3 razy! Wierzymy, że w dobie masowej produkcji niskiej jakości butów, dzięki wykorzystaniu sprzedaży online, jesteśmy w stanie połączyć naszych rzemieślników z mieszkańcami nie tylko Polski, ale i całej Unii Europejskiej!

*Źródło: Wewnętrzny system sprzedażowy Emitenta

Produkty

Zobacz, jak powstaje nasze ręcznie robione obuwie:

W naszej ofercie znajdują się buty tworzone ręcznie w małych zakładach szewskich. Dzięki takiej formie produkcji jesteśmy w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Pracujemy w oparciu o najlepsze i zaufane garbarnie. Buty od współpracujących z nami szewców to lata praktyki oraz starannie wyselekcjonowana, miękka skóra, w której stopa nie odkształca się i nie odparza. Podczas produkcji obuwia AKARDO, nie wytwarzają się substancje, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu, a wysokiej jakości surowce zapewniają stabilność buta.

Aktualnie w naszej ofercie znajduje się łącznie 650 modeli obuwia damskiego, męskiego i dziecięcego!

Cel spółki

Uważamy, że wysokiej jakości rzemiosło jest wartością, o której powinien usłyszeć świat. Dlatego w 2021 roku stawiamy na ekspansję zagraniczną. Chcemy, aby AKARDO rozpoczęło ekspansję od Czech oraz Słowacji (3Q i 4Q 2021 r.). Jest to jeden z celów obecnej emisji akcji spółki.

Źródło: Emitent

Szczegółowe cele emisji:

Ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego AKARDO:

  • Przeniesiemy sklep na nową platformę e-commerce.
  • Dostosujemy model biznesowy AKARDO do sprzedaży zagranicznej: dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen zagranicznych, których jesteśmy właścicielem (np. akardo.cz, akardo.sk).

Działania marketingowe:

  • Zbudujemy od podstaw wewnętrzny dział marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek (AKARDO, Haka Shoes).
  • Zwiększymy zaangażowanie w performence marketing, influencer marketing oraz ambasadorów marki.
  • Stworzymy akardowego bloga i będziemy rozwijać działania content marketingowe.

Poszerzenie asortymentu:

  • Poszerzmy asortyment sklepu internetowego AKARDO. Widzimy, że klienci chcą mieć możliwość wyboru spośród większej liczby modeli.
  • Podejmiemy współpracę z kolejnymi zakładami szewskimi.

Środki obrotowe, dalsze zatowarowanie magazyn:

  • Aby zwiększyć dynamikę wzrostu sprzedaży musimy mieć więcej towaru w magazynie, a co za tym idzie, potrzebna są dodatkowe środki obrotowe do zakupu większej liczby butów.

Opinie partnerów

Dzięki nabytemu przez ponad osiem lat doświadczeniu, wiemy jak krok po kroku zaplanować proces współpracy z naszymi partnerami, aby zapewnić Klientom doskonałe doświadczenia związane z zakupem rzemieślniczej, bardzo dobrze wykonanej pary obuwia, szybkością dostawy zamówienia oraz łatwym procesem zwrotów.

Przekłada się to również bezpośrednio na współpracę z szewcami, którzy dzięki bliskiej współpracy z naszą firmą, wzajemnym szacunku i bardzo dobrych relacjach mogą śmielej poruszać się na rynku obuwniczym oraz tworzyć jeszcze lepsze, ręcznie wykonane obuwie dla klientów AKARDO.

Plany spółki

II kwartał 2021

Start nowej męskiej marki premium Haka Shoes z wysyłką do wszystkich krajów Unii Europejskiej.

III kwartał 2021

– Zmiana oprogramowania sklepu akardo.pl na dostosowany do sprzedaży zagranicznej.
– Uruchomienie sklepu akardo.cz.

IV kwartał 2021

Uruchomienie sklepu akardo.sk.

2022

– Uruchomienie kolejnych sklepów AKARDO na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.
– Stworzenie aplikacji mobilnej dla AKARDO.
– Wdrożenie systemu WMS usprawniającego pracę magazynu.

2023

– Pozyskanie kapitału zewnętrznego w III rundzie inwestycyjnej.
– Wdrożenie pomysłów technologicznych ułatwiających dopasowanie oferty do preferencji klientów.
– Poszerzenie sprzedaży Haka Shoes na kraje spoza Unii Europejskiej.

2023-2025

Debiut spółki na NewConnect.*
*Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

Sprzedaż

Od początku istnienia AKARDO z każdym rokiem rośnie średnia wartość pojedynczego zamówienia. Wszystko dzięki zwiększaniu lojalności klientów, zmianie progu darmowej dostawy oraz organizowaniu promocji tematycznych jedynie kilka razy w roku. Jednocześnie nie nadużywamy kodów rabatowych, by nie dewaluować wartości naszych butów, dbając tym samym o wizerunek marki i odbiór samego produktu.

Od początku działalności konsekwentnie odnotowujemy wzrost ilości sesji oraz użytkowników na stronie www.akardo.pl. Dodatkowo – warto zauważyć, że w roku 2020, w porównaniu do 2019 – wzrost ruchu w sklepie internetowym pokazuje, że liczba zamówień oraz ich wartość rosła szybciej w tym samym okresie czasu. Oznacza to, że działania marketingowe w dużym stopniu przekładają się na wzrost sprzedaży.

Liczba sesji na stronie www.akardo.plŹródło: Dane wewnętrzne Emitenta

Wartość i liczba obsłużonych zamówieńŹródło: Wewnętrzny system sprzedażowy Emitenta. Dane za lata 2015-2019 oraz częściowo za 2020 rok pochodzą z jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej pod firmą “Akardo Adam Kubarski”, która w 2020 roku została przekształcona w spółkę Emitenta.

Prognozy finansowe*Dane za 2020 rok pochodzą częściowo z jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej pod firmą “Akardo Adam Kubarski”, która w 2020 roku została przekształcona w spółkę Emitenta. Dane finansowe za rok 2020 są danymi wstępnymi.
Prognozowane dane na lata przyszłe są danymi szacunkowymi i mogą nie zostać osiągnięte lub ulec zmianie. Emitent nie gwarantuje osiągnięcia przez Spółkę konkretnych wyników finansowych.

Ujemny wynik EBITDA w 2020 jest wynikiem zmiany naszego modelu biznesowego, inwestycji w najem, wyposażenie i zatowarowanie magazynu oraz zatrudnienie dodatkowych osób do jego obsługi. W poprzednim roku wykonaliśmy również zdecydowaną większość prac i inwestycji w celu stworzenia męskiej marki obuwia premium – Haka Shoes. Zatrudniliśmy dodatkowo kolejne osoby, które są odpowiedzialne za konstrukcję i planowanie kolekcji, co umożliwi urozmaicenie oferty i pozwoli wdrażać pomysły Klientów AKARDO na nowe modele. Dzięki temu będziemy mogli również podjąć współpracę z większą ilością warsztatów szewskich, które nie posiadają własnych konstruktorów obuwia.

Naszym głównym celem na najbliższe lata jest konsekwentne zwiększanie skali biznesu, a więc zwiększanie sprzedaży oraz zwiększenie tempa jej wzrostu. Realizację tego celu planujemy poprzez: poszerzanie oferty produktowej, zwiększanie dostępności produktów, zwiększenie wydatków marketingowych i wzmocnienie poziomu konwersji, co w efekcie powinno przełożyć się na zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego.

W 2021 roku uruchomimy również nową markę, w której sprzedaż powinna przyczynić się do wzrostu przychodów oraz wpłynąć na wyższe marże na sprzedawanych produktach w spółce AKARDO S.A.. W obecnym roku zmienimy również oprogramowanie sklepu akardo.pl, rozpoczniemy sprzedaż zagraniczną oraz zwiększymy zatrudnienie.
W następstwie kolejnych inwestycji, które planujemy zrealizować w tym roku oraz zwiększaniu skali działania spodziewamy się odzwierciedlenia powyższych działań w wynikach finansowych w postaci ujemnej marży EBITDA. Jednakże w kolejnych latach (2022-2023) dzięki większej skali działalności, zakładamy znacznie szybszy wzrost przychodów w porównaniu do wzrostu kosztów działalności operacyjnej, co zgodnie z naszymi założeniami spowoduje osiągniecie tzw. break even point oraz dodatni wynik finansowy.

Zespół

  • Adam Kubarski

    Założyciel i Prezes AKARDO SA

    Wychował się w rodzinie z szewskimi tradycjami. Jego ojciec związany jest z branżą obuwniczą od 30 lat, co dało mu możliwość obserwowania  rynku obuwniczego od najmłodszych lat. Pierwsze doświadczenie w sprzedaży internetowej obuwia zdobył jako nastolatek, oferując je na Allegro. Dość szybko zauważył, że małe zakłady szewskie tracą perspektywę na rozwój i postanowił połączyć miłość do butów z pasją do sprzedaży internetowej. Odpowiedzialny za wdrożenie i rozwój kilku sklepów internetowych m.in. twojemeble.pl, belmeb.pl. Od 2013 roku tworzy markę obuwniczą Akardo.
  • Karolina Kubarska

    Członkini Rady Nadzorczej

    Związana z marką AKARDO od jej powstania. Z wykształcenia socjolog. To właśnie ona ukształtowała język komunikacji marki, za który kochają nas klienci. Dzięki jej działaniom zbudowaliśmy silną pozycję w Social Mediach - od początku wierzyła w siłę Instagrama (który w samym 2019 roku urósł o ponad 500%) oraz Facebooka.
  • Karol Szpar

    Członek Rady Nadzorczej

    Założyciel i prezes zarządu Omega Meble Sp. z o.o. - spółki, która jest właścicielem salonu meblowego 4 Style w Wieliczce oraz sklepu internetowego twojemeble.pl. Sklep internetowy tworzy już ponad 60 osób. W jego ofercie znajduje się ponad 50 producentów mebli. Założyciel i prezes fundacji 4 Style, którą założył, by wspierać i prezentować inicjatywy artystyczne - najzdolniejszych malarzy, rzeźbiarzy, grafików oraz fotografów.
  • Szymon Domagała

    Członek Rady Nadzorczej

    Karierę zawodową rozpoczynał jako analityk ds. relacji inwestorskich giełdowej spółki Famur S.A., gdzie później odpowiadał za ten pion. Od 2014 roku zarządza spółką Henniger Investment, w której od początku odpowiedzialny był za przygotowanie inwestycji Mieszkaj w Mieście realizowanej na niemal 20 hektarach w krakowskich Bronowicach. Obecnie jako prezes zarządu odpowiedzialny jest za wszystkie obszary działalności tej spółki, która posiada nieruchomości inwestycyjne w Krakowie, Wrocławiu, Tychach i Radzionkowie.

Poprzednia emisja

Wiosną ubiegłego roku zrealizowaliśmy pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się zebraniem 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.

Sukcesy pierwszej kampanii crowdfundingowej
W ramach realizacji założonych dla pierwszej emisji akcji celów wynajęliśmy przestrzeń magazynową o powierzchni ok. 250 metrów kwadratowych, co pozwoliło przyspieszyć proces dostawy produktów oraz wprowadzić do sprzedaży obuwie w trudniej dostępnych rozmiarach. Magazyn pozwala nam przechowywać 4-5 tys. par butów w zależności od sezonu. Wysyłkę z magazynu rozpoczęliśmy 1 września 2020 roku. W magazynie pracuje na stałe 3-osobowy zespół, a w przypadku peaków sprzedażowych – jak np. w trakcie Black Friday – liczba pracowników rośnie do 6-8 osób.Naszym kolejnym celem było stworzenie kolekcji obuwia dziecięcego. Zadebiutowała ona w naszym e-sklepie na początku września 2020 r. Jest to obuwie wysokiej jakości, zapewniające prawidłowy rozwój dziecięcych stóp.Powstała również nowa męska marka obuwia premium – Haka Shoes. Na tym etapie zaprojektowaliśmy 8 modeli klasycznych męskich butów, szytych metodą blake, która jest rzadko spotykana w Polsce. Wśród współpracujących z nami rzemieślników znajdują się szewcy z ponad 30-letnim stażem, co pozwoliło nam opracować ten unikatowy sposób produkcji. Ogromną zaletą obuwia tworzonego tą metodą jest lekkość buta oraz łatwość jego rozchodzenia. Staramy się, aby Marka Haka Shoes stała się obuwniczą marką globalną. Przygotowaliśmy pełną identyfikację wizualną i zakończyliśmy wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 90%, a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 r. Nowa marka będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej.Zatrudniliśmy w trakcie oraz tuż po emisji, dwie dodatkowe osoby do działu planowania kolekcji i zakupów. Mamy obecnie kompetencje pozwalające wdrażać do produkcji pomysły naszych pracowników, influencerów oraz klientów. Na Facebookowej grupie „Akardowa rodzina” oraz na naszych profilach w Social Media można zaproponować nam pomysł obuwia. Wiele modeli powstało właśnie w ten sposób. Od pomysłu klientów, przez zaprojektowanie buta przez naszego konstruktora, po produkcję u rzemieślników. Każda osoba z naszego zespołu ma możliwość zgłaszania pomysłów na nowe modele i część z nich wdrażamy do produkcji.Źródło: Emitent

Rynek

E-commerce jest jedną z gałęzi gospodarki, które mocno zyskały podczas epidemii. W ciągu pięciu lat ma ona osiągnąć wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. – podali eksperci PwC. Z analiz wynika również, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć (źródło). Badania Gemius pokazują, że 72% internautów kupuje w polskich e-sklepach, a 30% w zagranicznych. Polacy wolą dokonać zakupów w rodzimych sklepach, ponieważ zwiększa to poziom ich bezpieczeństwa (źródło).Źródło

Rośnie sprzedaż w internecie, a Polski rynek obuwia w latach 2018–2021 będzie się rozwijał w tempie 4,6 proc. – wynika z prognoz analityków PKO BP (źródło). W 2022 roku rynek modowy w Polsce może być wart nawet 43 mld zł, a zdaniem wielu Polaków to właśnie buty są  jednym z najważniejszych elementów ubioru. Prawie 40 proc. z nas zwraca uwagę na tę część garderoby kompletując ubranie – wynika z danych KPMG (źródło). W latach 2020-2025 przychody ze sprzedaży obuwia w Europie będą rosły średnio rocznie o 4,4% r/r. Największy udział w rynku ma segment obuwia skórzanego, którego sprzedaż w 2019 r. w Europie wyniosła 46,7 mld EUR (42,7% branży) – źródło.Źródło

Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r. (źródło).

Aktualności

6 maja 2021 r.

Miło mi poinformować, że marzec zakończyliśmy 58% wzrostem sprzedaży w porównaniu do marca poprzedniego roku, a w kwietniu pozyskaliśmy zamówień na kwotę ponad 600 000 zł. To z kolei wzrost bliski 50% rok do roku.

6 kwietnia 2021 r.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu, podczas którego Michał Stanek z portalu Comparic rozmawiał o perspektywach produktów rzemieślniczych w e-commerce oraz dalszych planach na rozwój spółki z prezesem AKARDO SA Adamem Kubarskim:

Obejrzyj wywiad z Prezesem AKARDO SA, w którym opowiada on o swojej pasji do obuwia i sprzedaży:

Spotkajmy się

Masz pytanie? Zastanawiasz się nad zakupem akcji? Chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej na temat naszych planów? Umów się na 20-minutową rozmowę z założycielem Spółki. Spotkania odbywają się z pomocą komunikatora Zoom.

Pakiety

Japonki(od 420 zł - 40 akcji)

– Jednorazowy kod zniżkowy na 20% na zakupy w sklepie internetowym AKARDO: www.akardo.pl. Kod ważny przez 12 miesięcy od daty jego otrzymania.
– Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku.

Sandały(od 1260 zł - 120 akcji)

–  Stały kod zniżkowy o wartości 15% do sklepu internetowego AKARDO: www.akardo.pl. Kod ważny przez 12 miesięcy od daty jego otrzymania.
– Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku.
– Podstawowy zestaw do pielęgnacji obuwia.

Sneakersy(od 4830 zł - 460 akcji)

– Stały kod zniżkowy o wartości 20% do sklepu internetowego AKARDO: www.akardo.pl. Kod ważny przez 12 miesięcy od daty jego otrzymania.
– Udział w spotkaniu online tylko dla inwestorów, prowadzonym przez CEO AKARDO i członków #teamAKARDO, podczas którego będziesz mógł podzielić się swoimi pomysłami na rozwój spółki.
– Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku.
– Podstawowy zestaw do pielęgnacji obuwia.

Czółenka(od 10 080 zł - 960 akcji)

– Stały kod zniżkowy o wartości 20% do sklepu internetowego AKARDO: www.akardo.pl. Kod ważny przez 12 miesięcy od daty jego otrzymania.
– Udział w spotkaniu online tylko dla inwestorów, prowadzonym przez CEO AKARDO i członków #teamAKARDO, podczas którego będziesz mógł podzielić się swoimi pomysłami na rozwój spółki.
– Indywidualne, 30-minutowe spotkanie online z CEO AKARDO.
– Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku.
– Jedna wybrana para obuwia AKARDO.
– Rozszerzony zestaw akcesoriów do pielęgnacji obuwia.

Oksfordy(od 22 890 zł - 2180 akcji)

– Stały kod zniżkowy o wartości 20% do sklepu internetowego AKARDO: www.akardo.pl. Kod ważny przez 24 miesiące od daty jego otrzymania.
– Udział w spotkaniu online tylko dla inwestorów, prowadzonym przez CEO AKARDO i członków #teamAKARDO, podczas którego będziesz mógł podzielić się swoimi pomysłami na rozwój spółki.
– Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku.
– Jedna wybrana para obuwia nowej marki HAKA Shoes lub dwie wybrane pary obuwia AKARDO.
– Indywidualne, 30-minutowe spotkanie online z CEO AKARDO.
– Rozszerzony zestaw akcesoriów do pielęgnacji obuwia.
– Drewniane prawidła do butów.

Sztyblety(od 59 850 zł - 5700 akcji)

– Stały kod zniżkowy o wartości 25% do sklepu internetowego AKARDO: www.akardo.pl. Kod ważny przez 24 miesiące od daty jego otrzymania.
– Udział w spotkaniu online tylko dla inwestorów, prowadzonym przez CEO AKARDO i członków #teamAKARDO, podczas którego będziesz mógł podzielić się swoimi pomysłami na rozwój spółki.
– Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku.
– Dzień w siedzibie AKARDO i zaprojektowanie własnej pary butów, która wykonana zostanie na zamówienie.
– Jedna wybrana para obuwia nowej marki HAKA Shoes lub dwie wybrane pary obuwia AKARDO.
– Obiad z Prezesem AKARDO SA.
– Rozszerzony zestaw akcesoriów do pielęgnacji obuwia.
– Drewniane prawidła do butów.

Dokumenty

  • Formularz zapisu na akcjePobierz
  • Informacja o Emitencie i warunkach oraz zasadach ofertyPobierz
  • Bilans Spółki sporządzony na dzień 31.12.2020 r.Pobierz
  • Rachunek Zysków i Strat Spółki sporządzony za okres 27.01.2020-31.12.2020 r.Pobierz

Pytania

Czym jest kampania crowdfundingowa?

Crowdfunding udziałowy, (inaczej finansowanie społecznościowe lub crowdinvesting), który odbywa się wyłącznie online ma na celu zdobycie finansowania określonych celów spółki prowadzącej emisję akcji, dzięki środkom zebranym w kampanii. Każda kampania ma określony budżet i czas trwania. Inwestorzy spółki otrzymają wybraną przez siebie i opłaconą liczbę akcji oraz opisane w wybranym pakiecie benefity (np. zniżkę na zakupy w sklepie internetowym Emitenta).

W jaki sposób mogę dokonać zapisu na akcje spółki?

Proces zapisu na akcje składa się z kilku kroków, jednym z nich będzie podpisanie formularza zapisu na akcje profilem zaufanym:
Krok 1 – Kliknij “Kup akcje” na górze strony.
Krok 2 – Wybierz liczbę akcji i kliknij “Dalej”.
Krok 3 – Wypełnij formularz danych osobowych i kliknij “Zainwestuj”.
Krok 4 – Opłać akcje.
Krok 5 – W wiadomości e-mail otrzymasz formularz zapisu na akcje. Pobierz go i podpisz profilem zaufanym za pomocą opcji numer 3. Odeślij plik XML pobrany ze strony profilu po podpisaniu dokumentu, klikając przycisk “Dodaj podpisany plik” w drugiej otrzymanej wiadomości. Poczekaj, aby otrzymać potwierdzenie weryfikacji pliku.

Kliknij i zobacz film, jak podpisać plik pdf profilem zaufanym!

Od kiedy będzie można dokonać zapisu na akcje spółki AKARDO SA?

Zapisu na akcje AKARDO SA będzie można dokonać od 7.04.2021 r. od godz. 9:00.

Jakie dane osobowe przygotować do dokonania zapisu na akcje spółki?

Dane niezbędne do zapisu na akcje w przypadku osób fizycznych to:
– Imię i nazwisko
– Numer telefonu komórkowego
– Adres e-mail
– Numer pesel
– Numer dowodu osobistego
– Adres zamieszkania
– Adres do korespondencji.
Dane niezbędne do zapisu na akcje w przypadku firm to:
– Nazwa firmy
– Numer Nip
– Numer REGON
– Dane osobowe: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer dowodu osobistego, adres, adres do korespondencji.

Na co zostanie przeznaczona kwota 1 680 000 zł?

Środki te zostaną przeznaczone na poniższe cele:
Ekspansję zagraniczną wraz ze zmianą platformy e-commerce – 500 000 zł
Przeniesiemy sklep na nową platformę e-commerce. Dostosujemy model biznesowy do sprzedaży zagranicznej: dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen zagranicznych, których jesteśmy właścicielem. (np. akardo.cz, akardo.sk).

Działania marketingowe – 600 000 zł
Zbudujemy od podstaw wewnętrzny dział marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek (Akardo, Haka Shoes).
Zwiększymy zaangażowanie w performence marketing, influencer marketing oraz ambasadorów marki.
Stworzymy akardowego bloga i będziemy rozwijać działania content marketingowe.

Poszerzenie asortymentu – 180 000 zł
Będziemy projektować jeszcze więcej modeli obuwia męskiego, damskiego oraz dziecięcego. Widzimy, że klienci chcą mieć możliwość wyboru spośród większej liczby modeli.
Podejmiemy współpracę z kolejnymi zakładami szewskimi

Środki obrotowe, zatowarowanie – 400 000 zł
Aby zwiększyć dynamikę wzrostu sprzedaży musimy mieć więcej towaru na magazynie, a co za tym idzie potrzebna są dodatkowe środki obrotowe do zakupu butów.

Czy spółka planuje debiut giełdowy?

Podtrzymujemy plan na debiut giełdowy w latach 2023-2025. Ostateczna decyzja będzie zależała od uwarunkowań na rynku kapitałowym oraz alternatywnych możliwości, jak na przykład pozyskanie inwestora instytucjonalnego*.

*Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

Czy mogę sprzedać akcję przed planowanym wejściem na giełdę? Jak to zrobić?

Tak, jest możliwość wcześniejszej sprzedaży akcji dowolnej osobie fizycznej na podstawie umowy cywilno-prawnej. Sprzedaż akcji wymaga również odpowiedniego wpisu w rejestrze akcjonariuszy, który dla Spółki prowadzi Dom Maklerski Navigator S.A.

Czy AKARDO SA tworzy wszystkie swoje produkty w kraju?

Tak. Wszystkie buty tworzone są w małych zakładach szewskich, działających w okolicy Wadowic.

Ile zakładów szewskich aktualnie współpracuje ze spółką?

W tym momencie 10 zakładów szewskich wytwarza obuwie dla AKARDO SA.

Co wyróżnia markę AKARDO na tle innych marek obuwniczych?

– Nasze buty wytwarzamy ręcznie, w małych zakładach szewskich.
– Produkty AKARDO mają wysoki stosunek jakości do ceny.
– Indywidualne podchodzimy do obsługi naszych klientów, słuchamy ich opinii oraz staramy się wdrażać ewentualne pomysły dotyczące nowych kolorów obuwia lub całkiem nowych modeli.
– Stworzyliśmy grupę na Facebooku: „Akardowa Rodzina”, którą tworzą sympatycy naszej marki.

W jaki sposób spółka będzie komunikować się z inwestorami? Jak będzie informować o swoich wynikach i planach?

Komunikacja będzie odbywać się poprzez grupę na Facebooku i kwartalne mailingi dedykowane wyłącznie akcjonariuszom. Inwestorzy będą otrzymywali informację o wynikach finansowych, planach oraz inwestycjach. Spółka publikuje również komunikaty i ogłoszenia na stronie internetowej dedykowanej akcjonariuszom https://akardo.pl/relacje-inwestorskie. Zachęcamy akcjonariuszy również to dołączenia do grupy sympatyków marki: https://www.facebook.com/groups/AkardowaRodzina/.

Ile akcji spółki AKARDO SA Inwestorzy mogą objąć w ramach kampanii crowdfundingowej?

W ramach niniejszej emisji do objęcia jest maksymalnie 160 000 akcji.

Czy projekt wspierany jest innym zewnętrznym finansowaniem?

Spółka realizuje projekt na operacje w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020. Całość kosztów kwalifikowanych to ponad 200 tys. zł. Około 70% kosztów zostanie spółce zwróconych po zakończeniu projektu.

Jakie są najważniejsze prawa akcjonariuszy?

Najważniejszymi prawami akcjonariuszy są m.in.:
a) Prawa korporacyjne:
– udział w Walnym Zgromadzeniu Spółki oraz prawo głosu na Walny Zgromadzeniu,
– prawo do złożenia żądania udzielenia informacji dotyczących Spółki,
– prawo do zaskarżania uchwał Walnego Zgromadzenia,
– prawo do wytoczenia powództwa na rzecz Spółki,
– prawo do żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia (prawo to przysługuje akcjonariuszowi lub akcjonariuszom reprezentującym łącznie 1/20 kapitału zakładowego Spółki);
– prawo do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Walnego Zgromadzenia (prawo to przysługuje akcjonariuszowi lub akcjonariuszom reprezentującym łącznie 1/20 kapitału zakładowego Spółki).
b) Prawa majątkowe:
– prawo do udziału w podziale majątku Spółki w przypadku jej likwidacji,
– prawo udziału w zysku Spółki, o którego podziale decyduje Walne Zgromadzenie (tzw. prawo do dywidendy),
– prawo poboru akcji nowych emisji (o ile uchwała Walnego Zgromadzenia nie stanowi o wyłączeniu prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, co może nastąpić uchwałą podjętą większością 4/5 głosów),
– prawo do rozporządzania akcją, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa lub postanowień Statutu Spółki, przy czym obecnie Statut Spółki nie zawiera żadnych ograniczeń w tym zakresie w odniesieniu do akcji oferowanych,
– prawo żądania zapisania akcji w rejestrze akcjonariuszy i uzyskania informacji z tego rejestru.

W jakim stopniu spółka zrealizowała cele poprzedniej emisji?

Niemal wszystkie cele poprzedniej emisji zostały zrealizowane w 100%. Prace nad realizacją ostatniego z nich (wdrożenie platformy Haka Shoes) zostaną zakończone do końca kwietnia 2021 r.

Jaki jest wpływ pandemii Covid-19 na funkcjonowanie spółki?

W roku 2020 odnotowaliśmy 29% wzrost wartości przyjętych zamówień w stosunku do roku przed pandemią (2019 rok)*. Aktualna sytuacja związana z epidemią może oczywiście doprowadzić do zmniejszenia przychodów, natomiast skutecznie prowadzone przez nas działania marketingowe sprawiły, że odnotowaliśmy ponownie 30% wzrost wartości przyjętych zamówień w porównaniu do 1 kwartału 2020 roku*. Warto zaznaczyć, że aktualnie e-commerce jest rynkiem znacznie mniej narażonym na straty, jak handel stacjonarny.
*Źródło: Wewnętrzny system sprzedażowy Emitenta.

Discussion