Od początku istnienia AKARDO z każdym rokiem rośnie średnia wartość pojedynczego zamówienia. Wszystko dzięki zwiększaniu lojalności klientów, zmianie progu darmowej dostawy oraz organizowaniu promocji tematycznych jedynie kilka razy w roku. Jednocześnie nie nadużywamy kodów rabatowych, by nie dewaluować wartości naszych butów, dbając tym samym o wizerunek marki i odbiór samego produktu.
Od początku działalności konsekwentnie odnotowujemy wzrost ilości sesji oraz użytkowników na stronie www.akardo.pl. Dodatkowo – warto zauważyć, że w roku 2020, w porównaniu do 2019 – wzrost ruchu w sklepie internetowym pokazuje, że liczba zamówień oraz ich wartość rosła szybciej w tym samym okresie czasu. Oznacza to, że działania marketingowe w dużym stopniu przekładają się na wzrost sprzedaży.
Liczba sesji na stronie www.akardo.pl
Źródło: Dane wewnętrzne Emitenta
Wartość i liczba obsłużonych zamówień
Źródło: Wewnętrzny system sprzedażowy Emitenta. Dane za lata 2015-2019 oraz częściowo za 2020 rok pochodzą z jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej pod firmą “Akardo Adam Kubarski”, która w 2020 roku została przekształcona w spółkę Emitenta.
Prognozy finansowe
*Dane za 2020 rok pochodzą częściowo z jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej pod firmą “Akardo Adam Kubarski”, która w 2020 roku została przekształcona w spółkę Emitenta. Dane finansowe za rok 2020 są danymi wstępnymi.
Prognozowane dane na lata przyszłe są danymi szacunkowymi i mogą nie zostać osiągnięte lub ulec zmianie. Emitent nie gwarantuje osiągnięcia przez Spółkę konkretnych wyników finansowych.
Ujemny wynik EBITDA w 2020 jest wynikiem zmiany naszego modelu biznesowego, inwestycji w najem, wyposażenie i zatowarowanie magazynu oraz zatrudnienie dodatkowych osób do jego obsługi. W poprzednim roku wykonaliśmy również zdecydowaną większość prac i inwestycji w celu stworzenia męskiej marki obuwia premium – Haka Shoes. Zatrudniliśmy dodatkowo kolejne osoby, które są odpowiedzialne za konstrukcję i planowanie kolekcji, co umożliwi urozmaicenie oferty i pozwoli wdrażać pomysły Klientów AKARDO na nowe modele. Dzięki temu będziemy mogli również podjąć współpracę z większą ilością warsztatów szewskich, które nie posiadają własnych konstruktorów obuwia.
Naszym głównym celem na najbliższe lata jest konsekwentne zwiększanie skali biznesu, a więc zwiększanie sprzedaży oraz zwiększenie tempa jej wzrostu. Realizację tego celu planujemy poprzez: poszerzanie oferty produktowej, zwiększanie dostępności produktów, zwiększenie wydatków marketingowych i wzmocnienie poziomu konwersji, co w efekcie powinno przełożyć się na zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego.
W 2021 roku uruchomimy również nową markę, w której sprzedaż powinna przyczynić się do wzrostu przychodów oraz wpłynąć na wyższe marże na sprzedawanych produktach w spółce AKARDO S.A.. W obecnym roku zmienimy również oprogramowanie sklepu akardo.pl, rozpoczniemy sprzedaż zagraniczną oraz zwiększymy zatrudnienie.
W następstwie kolejnych inwestycji, które planujemy zrealizować w tym roku oraz zwiększaniu skali działania spodziewamy się odzwierciedlenia powyższych działań w wynikach finansowych w postaci ujemnej marży EBITDA. Jednakże w kolejnych latach (2022-2023) dzięki większej skali działalności, zakładamy znacznie szybszy wzrost przychodów w porównaniu do wzrostu kosztów działalności operacyjnej, co zgodnie z naszymi założeniami spowoduje osiągniecie tzw. break even point oraz dodatni wynik finansowy.